دولت حقوق کارگران را مثل حقوق بازنشستگان کاهش داد

‏شورای عالی کار ‎#حق_مسکن کارگران در سال ۱۴۰۱ را ۶۵۰ هزار تومان تعیین کرد، اما هیات وزیران در تصویب این پیشنهاد، رقم آن را به ۵۵۰ هزار تومان کاهش داد.

دولت حقوق کارگران را مثل حقوق بازنشستگان کاهش داد

درحالی که شورای عالی کار حق مسکن کارگران برای سال ۱۴۰۱ را ۶۵۰ هزار تومان تعیین کرده بود،‌ هیئت وزیران با کاهش ۱۰۰ هزارتومانی این مبلغ، رقم ۵۵۰ هزار تومان را برای حق بیمه امسال کارگران به تصویب رساند.

بدین ترتیب حق مسکن کارگران ۵۵۰ هزار تومان مصوب شد.

اینجا بخوانید :خبر خوش درباره افزایش کمک‌ هزینه مسکن کارگری | حق مسکن کارگران ۵۵۰ هزار تومان شد

احمد میرخدایی روزنامه نگار اقتصادی در توییتی نوشت :‏شورای عالی کار ‎#حق_مسکن کارگران در سال ۱۴۰۱ را ۶۵۰ هزار تومان تعیین کرد، اما هیات وزیران در تصویب این پیشنهاد، رقم آن را به ۵۵۰ هزار تومان کاهش داد. با همین حرکت، ۳ درصد از افزایش مزد سال ۱۴۰۱ ‎#کارگران پرید.

بعداز افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان، واقعا این اقدام دولت عجیب بود.

 

حق مسکن کارگران چقدر بود 

به دنبال تصویب افزایش دستمزد ۱۴۰۱ در شورای عالی کار، مبلغ حق مسکن کارگران به ۶۵۰ هزار تومان رسید. این رقم در سال گذشته ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده بود که حدود ۴۲ درصد رشد داشته است.

آنطور که عبدالملکی در حاشیه نشست تعیین دستمزد گفته بود: حق مسکن کارگران باید در دولت تصویب شود، ولی مشکلی برای تصویب آن وجود ندارد و از قبل قول تصویب آن را گرفته‌ایم. 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25186

  • مهرداد

    دولت عزیز بجائی که دست کارگر را بگیری و در این گرانی که خود درست کرده ای کمک به قشر فقیر جامعه کنی اون اندک حق مسکن را هم از ما میگیری خدا خیرتان دهد

  • ناشناس

    هیت دولت معلوم نیست داره چکار میکنه همه چی را بهم ریخته

  • مشیری

    قابل توجه تیم اقتصادی و آقای رییس جمهور افزایش حقوق بازنشستگان میبایست طبق حق بیمه پرداختی باشد نباید از حقوق من که ۳۷ سال سابقه پرداخت بیمه آنهم با دو شیفت سه شیفت کار و نداشتن استراحت ، بصورت شیفت گردشی و شبکاری کار کردم تا حق بیمه بیشتری پرداخت کنم بکاهید و به حقوق حداقل بگیر ها اضافه کنید ‌‌.
    اگر میخواهید به حداقل بگیر ها لطفی کنید از کیسه خودتان ببخشید نه از جیب من و زن و بچه من ، آقای رییس جمهور شما مشاور درست و حسابی ندارید ، مشاوره غلط به شما میدهند ، لطفاً مشاوران اقتصادی تان را عوض کنید ، این مشاوران شما را رسوای تاریخ ریاست جمهوری ایران کرده اند ، این تیم اقتصادی شما را شرمنده بازنشستگان تامین اجتماعی نموده اند.

  • ناشناس

    اینم از دولت و مجلس مستضعفان

ارسال نظر