خبر خوش درباره واریز سود سهام عدالت | واریز ۵۷۵ هزار تومان به پرتفوی این افراد از امروز

جزئیات جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد.

خبر خوش درباره واریز سود سهام عدالت | واریز ۵۷۵ هزار تومان به پرتفوی این افراد از امروز

سود عملکرد سال ۹۹ سهام عدالت از امروز به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: کسانی که سهام عدالت آنها به ارزش ۵۳۲ هزار تومان باشد در مجموع سود ۵۷۵ هزار تومانی دریافت خواهند کرد. 

این را آقای خدابخش معاون نظارت بر بورس نیز تایید کرده و خبر از افزایش ۳ برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته داد.

هر چند زمان واریز سود از ابتدای اسفند بارها تغییر کرده بود تا جایی که دیروز مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی در گفت‌و‌گو با خبر ۱۳ اعلام می کند زمان و رقم واریز سود هنوز مشخص نیست و خبر ارسال لیست به بانک ها که روابط عمومی بورس اعلام کرده بود صحت ندارد!

گیرندگان سود سهام عدالت به هر روشی (مستقیم و غیرمستقیم) باید شماره شبا بانکی حساب فعال خود را در اختیار سپرده گذاری مرکزی یا سازمان خصوصی سازی قرار داده باشند.

البته واریز سود به صورت یکسان نیست چرا که این میان، هستند افرادی که درصدی از سهام عدالت خود را در زمان آزادسازی به روش مستقیم تبدیل کرده و به فروش رسانده اند.

سود سهام عدالت متوفیان هم با تعیین سامانه مذکور که طبق گفته مسئولان تا ۶ ماه دیگر راه اندازی می شود به صورت یکجا به وراث آن ها پرداخت می شود.

محمد باغستانی گفت: شرط پرداخت سود سهام عدالت برای ایرانیان خارج از کشور ارائه شماره شبای معتبر یکی از بانک های ایرانی است پرداخت سود سهام عدالت برای ایرانی های خارج نشین نیز همانند افراد داخل کشور است و تفاوتی ندارد.

به گفته او درباره چگونگی دریافت سود سهام عدالت این دسته از ایرانیان خارج از کشور در سامانه سجام www.Sejam.ir یا سامانه سهام عدالت www.Sahamedalat.ir شماره شبای معتبر خودشان را اعلام کرده باشند می توانند سود سهام عدالت را دریافت کنند.

بر اساس گفته مسئولان باید دید آیا فردا سود سهام عدالت واریز خواهد شد؟همچنین باید سهامداران  منتظر باشند تا ببیندد که سازمان بورس با متخلفانی که سود خود را واریز نکردند چه برخوردی خواهد کرد.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان گفت: دارندگان سبد‌های ۵۳۰ هزار تومانی سهام عدالت امروز  ۵۵۰ هزار تومان و سهامداران یک میلیون تومان برای هر حدود یک میلیون تومان، سود دریافت می‌کنند.

به گفته لزگی، جاماندگان سهام عدالت سال ۹۸ هم اگر شماره شبای بانکی خود را ثبت کنند، سود دو سال را یکجا دریافت می‌کنند.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی از افرادی که شماره شبای خود را ثبت نکردند هم خواست هر چه زودتر به سامانه سجام یا سهام عدالت مراجعه کنند.

واریز سود سهام عدالت

بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰ هزار تومان اعلام شده است و پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکتهای سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز میکنند، خواهد بود. این سود هم شامل افرادی میشود که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، هم افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و هم افرادی که بعد از آزادسازی سهام عدالت سهام شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی را خریداری کرده‌اند.

طبق گفته مسئولان این سود قرار است تا پایان سال جاری پرداخت شود اما درحالی که به نیمه اسفندماه نزدیک شده ایم، هنوز برخی از شرکت ها سود مورد نظر را یا به دلیل افزایش سرمایه و یا به دلیل اینکه سودی برای پرداخت کردن نداشته اند، به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند.

بر این اساس پتروشیمی مارون، معدنی و صنعتی چادرملو، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی جم، شرکت پالایش نفت تهران، فولاد آلیاژی ایران، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت لاوان، آلومینیوم ایران، پتروشیمی تندگویان، بانک صادرات ایران، سیمان داراب، گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک تجارت، نیروترانس، پارس سویچ، بیمع دانا، سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا و مهندسی حمل و نقل پتروشیمی سود خود را به حساب شرکت سپرده گذاری واریز کرده اند.

این درحالی است که شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابارت ایران، گروه مپنا و صنایع سیمان دشتستان هیچ مبلغی و شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز نیز تنها بخشی از سود سهام خود را به حساب شرکت سپرده گذاری واریز کرده اند.

در این راستا مشمولان سهام عدالت هنوز هم به طور کامل سود سال ۱۳۹۸ را دریافت نکرده اند. چراکه از مجموع ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی از دو شرکت معدنی و صنعتی گلگهر و پتروشیمی جم به دلیل افزایش سرمایه آنها سود سهام مشمولان دریافت نشد تا مشمولان سهام عدالت از مزایای حق تقدم و سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه بهره‌مند شوند.

همچنین شرکت‌های مخابرات ایران و گروه مپنا علی‌رغم پیگیری‌های متعدد تمام یا بخشی از سود سهام خود را پرداخت نکرده‌اند و با محاسبه‌ این دو گروه از باقی‌مانده سود سهام عدالت به میزان ۵۰ درصد، ۴۰ درصد آن به حساب مشمولان واریز شده است./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10349

ارسال نظر