تله برگشت دلار

معامله‌گران معتقدند روند کاهشی اسکناس دلار ادامه دارد و برای هفته‌های پیش رو، برگشت قیمت به کریدور ۵۰ هزار تومانی را پیش‌بینی می‌کنند.

تله برگشت دلار

قیمت دلار روز دوشنبه نوسان محدودی داشت و با همان رقم روز یکشنبه معامله شد. سیاست‌گذار تلاش دارد با خبردرمانی و ارزپاشی، دلار را در محدوده‌ای مشخص حفظ کند. معامله‌گران معتقدند روند کاهشی اسکناس دلار ادامه دارد و برای هفته‌های پیش رو، برگشت قیمت به کریدور ۵۰ هزار تومانی را پیش‌بینی می‌کنند.

 قیمت دلار روز دوشنبه نوسان محدود ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی داشت و در کف کریدور ششم و پله نخست این کریدور نوسان داشت.

معامله‌گران ارز محتاط شدند

بررسی بازار ارز حاکی از کاهش تقاضاست و این موضوع، ناشی از احتیاط معامله‌گران برای خرید و فروش و امید به روند کاهشی قیمت‌ها در روزهای آینده است. معامله‌گران معتقدند بازار ارز همچنان با سیاست نهاد تصمیم‌گیر کنترل می‌شود و این روند رنج، بخشی از برنامه سیاست‌گذار برای بازار ارز است.

فعالان این بازار پیش‌ بینی می‌کنند سیاست‌مدارها و بانک‌ها طبق روال معمول این مواقع، بکوشند با انتشار اخبار و برخی اقدامات، نزول فصلی بازار را به حساب خود بگذارند. بانک مرکزی با چند مرحله فروش و حراج سکه، اخبار سیاسی در خصوص مذاکرات برجام و خبر گشایش‌هایی نظیر آزادسازی دلارهای بلوکه‌شده، سرعت شیب نزولی دلار را در روزهای آینده بیشتر می‌کند.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند با وجود اینکه نهاد سیاست‌گذار تلاش می‌کند قیمت دلار را در محدوده‌ای مشخص ثابت نگه دارد، اما تمایلی نیز به عقب‌نشینی‌های بزرگ و شارپی قیمت ندارد.

ارزهای مهم از رشد محدود قیمت دلار تبعیت کردند

قیمت درهم روز دوشنبه با افزایش ۵۰ تومانی با رقم ۱۶ هزار و ۷۲۰ تومان معامله شد. تتر روی رقم ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومانی ایستاد و ۵۰۰ تومان رشد کرد.

 

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 136455

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر