رضا داوود نژادبازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

رضا داوود نژادبازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

رضا داوود نژادبازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

رضا داوود نژادبازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

.براساس اخبر اعلامی رضا داوود نژاد براساس بیماری کبدی امروز سیزده فروردین ۱۴۰۳فوت کرده است

رضا چند سال پیش عمل جراحی «بای پس» معده انجام داد اما مدتی بعد سر صحنه فیلمبرداری سریال «فراموشی» برای عید سال ۱۳۹۱ از حال رفت. 

در نهایت بعد از انتقال به بیمارستان و CCU حال وی وخیم تر شد و به کما رفت

، پزشکان اما متوجه شدند کبد او از کار افتاده و باید سریعا پیوند صورت بگیرد

رضا داوودنژاد (زاده ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹، تهران) بازیگر اهل ایران و فرزند علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما است.[۱][۲] او داور هفدهمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان (۱۳۸۱) بود.

رضا داوودنژاد در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در یک خانواده هنری در تهران متولد شد. رضا داوودنژاد فرزند علیرضا داوودنژاد کارگردان و برادر زهرا داوودنژاد بازیگر فرزند دوم خانواده است و یک برادر کوچکتر از خود به نام علی داوود نژاد دارد.

رضا داوود نژاد

پدر رضا داوود نژاد

علی‌رضا داوودنژاد کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده پدر رضا داوودنژاد است که یک خانواده کاملا هنرمند دارد و فرزندانش، مادر و برادرش هم از اهالی سینما و تلویزیون هستند. پدر رضا داوودنژاد در واقع پسر احترام السادات حبیبیان (بازیگر)، برادر بزرگتر محمدرضا داوودنژاد (بازیگر) و پدر زهرا داوودنژاد (بازیگر) است. رضا داوود نژاد و پدرش در چندین فیلم با هم همکاری داشتند که مهمترین آنها مصائب شیرین بود.

شروع بازیگری رضا داوودنژاد

رضا یکی از بازیگرانی است که این حرفه را از دوران کودکی و 6 سالگی آغاز کرده است؛ فیلم بی پناه اولین فیلم سینمایی رضا داوود نژاد بود که در سال 1365 و به کارگردانی پدرش ساخته شد اما بعد از آن رضا تا سن 18 سالگی به دلیل تمرکز روی درس و تحصیل در هیچ فیلمی بازی نکرد.

رضا داوود نژاد

شهرت رضا داوودنژاد با فیلم مصائب شیرین

سال 1377 رضا داوودنژاد در سن 18 سالگی با بازی در فیلم مصائب شیرین باز هم به کارگردانی پدرش به این عرصه بازگشت و برای بازی در این فیلم کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول در جشنواره فیلم فجر شد، به همین دلیل این فیلم را می‌توان نقطه اوج شهرت رضا داوود نژاد دانست.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 131902

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر