نرخ دلار، سکه، طلا و یورو پنجشنبه هفت دی ۱۴۰۲

قیمت سکه افزایشی شد / زنگ خطر در زمستان بازار طلا

بازار سکه روز گذشته شاهد کاهش مختصر قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی روز چهارشنبه با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شد که نسبت به روز سه‌شنبه ۵۰ هزار تومان پایین‌تر بود. در معاملات پشت‌خطی چهارشنبه شب هم قیمت سکه امامی تغییر چندانی نکرد و ثابت ماند.

قیمت سکه افزایشی شد / زنگ خطر در زمستان بازار طلا

قیمت طلا و سکه امروز روند یکسانی ندارند؛ در حالی که طلای ۱۸ عیار و مثقال طلا کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند اما سکه تمام و قطعات سکه روند افزایشی دارند. امروز دلار و انس اندکی کاهشی هستند.

قیمت طلا و سکه این روزها با وجود ثبات نسبی در بازار ارز، تحت تاثیر نوسانات نرخ انس، به صورت نسبی افزایش قیمت را تجربه می‌کند. اخبار و شایعات مربوط به مالیات و حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل بازار طلا در برخی شهرها نیز در هفته گذشته، توجهات را جلب کرد اما به نظر می‌رسد شرایط خوب بازار انس تاثیر بیشتری روی بازار داخلی گذاشته است. 

در واقع، بازار طلا در سه ماهه پاییز و یک ماهه آذر به واسطه رشد قیمت طلای جهانی بازدهی مثبت داشته است؛ با این حال اما، معامله‌گران بازار طلا همچنان بر رکود تقاضا در این بازار تاکید می‌کنند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران روند کاهشی تقاضا و تولید را در این بازار ۳۰ تا ۴۰ درصد از ابتدای سال تا کنون اعلام کرد.

فعالان بازار طلا مدعی هستند دود فریز قیمت دلار و سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی در چشم بازار طلا رفته و بسیاری از واحدهای تولیدی طلا را در خطر تعطیلی قرار داده است. طی روزهای اخیر، بحث داغ مالیات معاملات طلا و ثبت معاملات طلا در سامانه مودیان مالیاتی نیز به یکی دیگر از عوامل کاهش تقاضا در بازار فلز زرد تبدیل شده و فارغ از مثبت یا منفی بودن آن، زنگ خطر عمیق‌شدن رکود این بازار را به صدا درآورده است.

از سوی دیگر به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز جمعه و پایین‌تر از حد انتظار بودن شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور، احتمال آسان شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا را بالا رفته و قیمت طلا را افزایش داده است. همچنین تنش‌ها در خاورمیانه ادامه دارد که تقاضا برای طلا را به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش می‌دهد. فارغ از بازار طلا قیمت دلار هم در ابتدای کانال ۵۰ هزار تومان قرار دارد و حاضر به عقب نشینی از این خاکریز نیست. 

از نظر تکنیکالیست‌ها محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا محدوده ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مقاومت سکه امامی در سقف کانال است.  همچنین در حال حاضر اولین حمایت مهم سکه امامی محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان است که هم سطح حمایت ۲۳ درصدی فیبوناچی است. در صورتی که سکه مقاومت محدوده سقف کانال را بشکند می‌تواند به عنوان لیدر در بازار ارز و طلا عمل کند.

 

 

امروز پنجشنبه ۷ دی، بازار طلا و سکه روندی نوسانی دارد. قیمت طلا از نیمه کانال میلیونی گذشته است؛ با این حال فلز زرد نسبت به آخرین معاملات روز گذشته روند کاهشی دارد اما در مقایسه با ظهر دیروز در همین ساعات افزایش قیمت را تجربه کرده. مثقال طلا نیز همین نوسانات را پشت سر گذاشته است.

در عین حال، امروز قیمت سکه امامی، بهار آزادی و قطعات سکه روند صعودی دارد؛ به گونه‌ای که سکه بهار آزادی بار دیگر به کانال ۲۶ میلیون تومانی بازگشته. 

امروز قیمت دلار به کف کانال ۵۰ هزار تومانی رسیده است و انس روند کاهشی دارد؛ هر چند طلای جهانی نسبت به ظهر دیروز در همین ساعات افزایش قیمت را تجربه کرده است. 

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود هزار و 300 تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، دو میلیون و 504 هزار و 700 تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر گرم طلای 18 عیار، حدود دو میلیون و 489 هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر 29 میلیون و 499 هزار تومان است؛ 87 هزار تومان بیشتر از آخرین معاملات روز گذشته ندارد. دیروز در همین ساعات، سکه امامی 29 میلیون و 456 هزار تومان معامله می‌شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با 120 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، 26 میلیون و 115 تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 25 میلیون و 995 تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 199 هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و 942 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود 177 هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و 509 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در آخرین روز کاری هفته، نیم سکه با 100 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت 15 میلیون و 590 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، نیم سکه 15 میلیون و 480 هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه اما با حدود 12 هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و 296 هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه نیز، با 50 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 445 هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز، ربع سکه 10 میلیون و 400 هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود 67 هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و 296 هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی با 52 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و 850 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، ربع سکه پنج میلیون و 798 هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه نیز با حدود 59 هزار تومان افزایش، در حدود دو میلیون و 822 هزار تومان است.

اما هر مثقال طلا با حدود 10 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 848 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر مثقال طلا 10 میلیون و 795 هزار تومان داد و ستد می‌شد.

 

منبع: تجارت نیوز - فرارو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 119997

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر